100 sanningar.

1. Jag heter Barbro Elisabeth Rebecka Djärv
2. Jag har för det mesta hatat mina mellannamn.
3. Nu känns det bara bra att ha ett namn efter min mormor och ett efter pappas farmor.
4. Jag har länge stavat mitt efternamn Djerf men bytte för att underlätta för mig själv.
5. Jag hatade att fylla år tidigt på året när jag var liten för att ingen var äldre.
6. Nu är det tvärt om.
7. Jag uppskattar inte krogen på samma sätt nu som när jag var 18.
8. Nu sitter jag hellre på en pub.
9. Bäst trivs jag på O'learys på onsdagar framför någon bra hockeymatch.
10. Helst Skellefteå AIK.
11. Jag har väldigt djupa tankar ibland.
12. För djupa för att kunna skrivas på min vanliga blogg.
13. Därför har jag en där jag skriver ner djupare saker. (fråga om du vill ha länken)
14. Jag har haft mina riktigt dåliga stunder.
15. Jag var dum nog att börja röka en gång i tiden.
16. Jag var senare dum nog att börja snusa för att sluta röka.
17. Idag gör jag båda, lite då och då. Så på sätt och vis lyckades det förra lite.
18. Jag är allergisk mot väldigt många saker.
19. Jag är jätteallergisk mot hundar. Kan inte ens vara i ett rum där en hund varit.
20. Däremot kan jag mysa med katter ett tag utan problem.
21. Jag älskar att läsa.
22. Jag är väldigt bra på att sticka.
23. Jag är envis.
24. Jag kan inte inse att jag har fel.
25. Jag har förlorat personer för att jag har fel och inte velat inse det.
26. Jag har förlorat personer för att dem haft fel och inte velat inse det.
27. Jag har väldigt svårt att lita på människor.
28. Jag blir lätt irriterad på snygga personer.
29. Jag tror att livet skulle vara lättare om man var sådär extremt snygg.
30. Jag har aldrig varit kär i en person.
31. Men jag har varit kär i kärleken.
32. Jag gör allt för att pusha undan en person när jag tycker att denne kommit mig för nära.
33. Detta bara för att inte bli sårad.
34. Jag drömmer om kärleken.
35. Men jag vill inte ha en pojkvän.
36. Däremot vill jag ha någon att sova med.
37. Jag känner mig väldigt otrygg på kvällarna.
38. Min högsta önskan är att få ett jobb som ger mig möjligheten att skaffa eget boende.
39. Jag har redan inrett hela lägenheten i huvudet.
40. Jag har även kollat upp vad allt skulle kosta mig.
41. Jag har redan börjat köpa massa saker som nu lagras i mitt rum.
42. Om jag skulle vinna en miljon skulle jag direkt lägga det som handpenning till en lägenhet.
43. Jag skulle mer än gärna ha en ny bil.
44. Jag har skämt bort min familj med julklappar iår.
45. Trots att min syster inte är värd allt hon får så köper jag mer.
46. Jag älskar att slå in julklappar.
47. Jag tycker verkligen inte om julen.
48. Pepparkakor är något jag inte äter.
49. Jag bryr mig inte om vad andra tycker och tänker om mig.
50. Men jag bryr mig om vad andra tycker och tänker om mina vänner.
51. Om jag bara fick en dag till att leva skulle jag be två personer om förlåtelse.
52. Jag ångrar ingenting jag gjort.
53. Men det finns saker jag inte skulle göra likadant en gång till.
54. Vissa gånger lär jag mig inte av mina misstag.
55. Jag spenderar flera timmar i veckan på weheartit.com.
56. Jag har hela datorn sparad med bilder som illustrerar mina tankar. Både ord och form.
57. Jag älskar att fota.
58. Men kommer aldrig att kosta på mig någon dyr kamera.
59. Jag kan inte kolla på bilder från förra året utan att fälla tårar.
60. Jag trodde att saker skulle förändras en kväll på grubbe.
61. Veckan efter insåg jag att ord inte betyder något.
62. Jag har skrivit ner mina innersta tankar flera gånger i dokument.
63. Två blev skickade till en gammal vän.
64. Jag har inte hört ett ord om något av det.
65. Det sårar mig.
66. Jag önskar att jag tog mig tid till att träffa alla oftare.
67. Jag är väldigt dålig på att höra av mig.
68. Och jag blir ledsen för att andra inte tar kontakten istället.
69. Vilket gör att jag ännu mindre tar kontakt.
70. Jag beundrar personer som klarar allt.
71. Jag vill komma igång med träningen.
72. Jag blir glad i hela kroppen när jag pratar med vissa personer.
73. Jag kan ibland upprepa samma ord tills det inte låter som ett ord längre.
74. Genom att försöka att alltid ha ett leende på läpparna har jag blivit positivare.
75. Jag blir glad av att se andra glada.
76. Jag har aldrig varit utanför Norden.
77. Jag vill kunna dyka.
78. Och jag vill verkligen kunna surfa.
79. Jag försöker att se allt från den ljusa sidan
80. Det finns personer i min bekantskapskrets jag bara vill krama om.
81. Och det finns dem som jag helst vill skjuta.
82. Om jag fick välja en sak att ta med mig hemifrån på en lång resa skulle jag ta mitt täcke.
83. Jag klarar inte av att sova utan musik.
84. Just nu är det en period med Gavin DeGraw.
85. Det känns som att personer runt mig producerar barn hej-vilt.
86. Min hjärna är långt ifrån logisk.
87. Jag har en sjuk humor.
88. Jag kan skratta åt allt.
89. Många gånger kan jag inte sluta skratta utan fortsätter utan anledning.
90. Mina drömmar är helskumma.
91. Jag tror att drömmar har någon betydelse.
92. Jag har extrema sömnsvårigheter.
93. Och jag har äntligen hittat någon annan som haft samma problem.
94. Jag önskar att jag kunde lösa väldens alla problem.
95. Jag har alltid något att klaga på.
96. Jag har otroligt dåliga mat-vanor.
97. Utan att träffa människor överlever inte jag.
98. Jag är väldigt social av mig.
99. Jag älskar att lära känna personer.
100. En dag ska jag sluta önska saker och börja förverkliga dem.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback