My shoes

Blev inte så att jag visade upp skorna igår då tiden inte fanns till det. Fick nämligen hoppa in och jobba och det tackar man inte nej till. Behöver alla kronor jag kan lyckas skrapa ihop. Jag har i alla fall försökt få ett relativt bra kort på dem nu som jag tänkte visa.

Det är ett par skinnskor från DinSko som just nu kostar 499 kronor. De finns både i svart skinn och kastanjefärgat mocka. Båda är riktigt snygga.

Att ta hand om skinnskor är viktigt. Så det är bra om man lyssnar på den som rekommenderar produkter. Jag själv börjar med att inpregnera mina skinnskor/skinnjackor och nästan allt annat med en Vattenbaserad Inpregneringsspray för alla typer av material för att skydda skon mot smuts, vatten, alkohol och saltfläckar när den är ny.

Efter ca 2 veckor är det dags att rengöra skon med en Lether Cream för att få bort all gammal inpregneringsspray och skokärm från fabriken. Därefter använder jag en Shoe cream för att återfukta skinnet. Finns i svart, brun och neutral. Neutrala är att rekommendera då den passar till alla färger på skinnet. När det är klart inpregnerar jag dem igen med samma spray som tidigare.

Ibland drar jag över ett lager Raingard Lether Protector istället för övre stycket då den är både återfuktande och skyddande. Dock inte lika bra som de två övre produkterna tillsammans.

Om jag däremot ska ut och ser att skorna ser för taskiga ut, då brukar jag snabbt dra antingen Max Black eller Self Shining Cream över skorna då de produkterna återfuktar samtidigt som de förnyar skon i utseendet.
OSB! Detta för just skinnsko, ej mocka eller nubuck.

Allt jag använder kommer från Boston och finns att köpa i DinSko-butiker.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback