Dag 3 – Min favorit årstid och varför.

Det här är något jag tänkt på mycket och länge. Jag vet inte riktigt vilken årstid jag gillar bäst. Däremot vet jag vilken jag gillar minst. Men nu var det inte det som skulle beskrivas.

Det står dock mellan vintern och sommaren, de två årstiderna som är så olika varandra som två årstider kan bli. Idag gick jag längst med en väg som var helt vit. Allt runt om mig var vitt. Allting var lugnt och så himla fint. Tankarna sprang iväg till skidbacken och livet var så himla bra. Men sommaren, värmen och allt det gröna, fina och fräsha. Det är inte mycket som slår det. Doften av regn en varm sommarnatt.

Nej, jag kan inte bestämma mig. Jag gillar vintern och sommaren lika mycket. Så enkelt är det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback