Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.

Det finns så himla mycket jag skulle vilja göra för de pengarna, men skulle jag mot förmodan vinna 1 miljon kronor så skulle jag börja med att köpa en bil. Inte en helt ny, men en som i alla fall är från 2000-talet. Bara för att ha en bil. Känner att det är en viktig sak.

Sen skulle jag köpa möbler och inredningsprylar för resterande del av pengarna. Jag skulle köpa den soffa jag vill ha, jag skulle köpa det matbord jag vill ha. Allt skulle vara så som jag vill ha det. Jag skulle inte kolla på priset utan bara ta precis det som faller mig in.

Sen skulle jag väl försöka spara lite av det. Men 1 miljon kronor är inte så jättemycket om man tänker efter. Det tar snabbt slut. Men att spara 100 000 skulle man ju klara.

Skulle det finnas pengar kvar efter att jag lagt undan lite och köpt allt annat, då skulle jag resa. Bjuda med mig någon vän eller familjen och sen fara till något varmt land. Njuta av lite ledighet och skämma bort de/den som är med på resan.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback