Nya vanor

God morgon världen. 
 
Det är helt otroligt att jag har vaknat innan 9 varje dag den här veckan. Jag minns inte sist det hände. Jag är en riktig kvällsmänniska som verkligen hatar att kliva upp på morgonen men nu har någonting hänt. Emelies teori är att jag har gått och blivit en pensionär. Och jag börjar nästan tro på det. 
 
Imorse vaknade jag strax innan klockan var 8 men låg kvar under täcket tills strax innan 9 och såg på nyheterna och läste aftonbladet och VK. Vilket resulterade i att jag blev påmind om att man kunde börja deklarera idag. Så sagt och gjort! Nu behöver jag inte tänka på det mer. Bara det att jag tog tag i det så fort som möjligt är något nytt för mig. Så jag är lite stolt. 
Något annat som jag har blivit bra på är att diska undan snabbt. Det trodde varken jag eller någon annan att det skulle hända. Diska är verkligen det tråkigaste som finns enligt mig. Jag tar hellre fram dammsugaren och en sksurmopp än att ställa mig och diska. Och det säger rätt mycket tycker jag. 
 
Nu ska jag i alla fall ställa mig och diska undan från kvällsfikat igår och sedan äta någon frukost och förbereda inför en sen lunch eller en tidig middag. Ska ha maten klar när Björn slutar idag, vilket är 14,20. Då ska vi äta snabbt och sedan köra ut till hans pappa och ta hand om små hundarna som nyss föddes. Mys! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback