10 saker du kanske inte visste

Jag håller verkligen på att somna nu, men samtidigt så vill jag hålla mig vaken ett litet tag till. Vill kunna sova ut ordentligt imorgon för att ha mycket ork till att städa och tvätta. Ska även försöka ta mig ut på en promenad medan tvätten är i maskinen. Och somnar jag nu så kommer jag att vakna där vid 6 tiden. Vilket inte kändes jättekul. Så jag tänkte göra en liten list. 
 
10 saker du kanske inte visste om mig. 
 
1. Jag kan inte tanka en bil. Jag behövde aldrig tanka min moped och har väl därför inte lärt mig. Första gången jag skulle tanka min bil var några månader efter att jag tagit körkortet och jag fick verkligen inte upp tanklocket. Slutade med att jag frågade två killar om dem kunde hjälpa mig, dem gjorde allt! Andra (och senaste gången) skulle jag hjälpa Björn med att stänga av tankningen vid en viss liter, slutade med att jag stod och väntade på att han kom ut från kiosken igen. 
 
2. Jag är rädd för att inte vara tillräcklig. Jag hatar känslan av att inte räcka till, att inte duga som jag är och att inte kunna göra så att alla är nöjda. 
 
3. Jag har mitt framtida hem planerat. Jag vet precis hur jag vill ha det i mitt hem när jag blir äldre. Jag vill ha ett stort rum med massa bokhyllor och böcker och det ska vara lite typiskt amerikanskt. Två stora sköna fotöljer med ett litet sidobord mellan dem. En jordglob i sepia som man kan öppna och ha massa fina whiskysortet i och ett biljardbord. Jag vill ha ett sovrum som är stort med beiga väggar och en chokladbrun fondvägg. Jag vill ha ett vardagsrum och ett film/tv-spelsrum. Dags att börja spara säger jag bara. 
 
4. Jag har väldigt svårt för att bli långsur. Jag kan tycka att saker är fel och att personer gör jävligt dumma saker. Och jag kan absolut bli sur och förbannad. Men jag är aldrig sur i mer än någon dag. Jag orkar inte lägga ner onödig energi på något/någon som inte förtjänar det. 
 
5. Jag vill inte ha barn. Jag har verkligen blivit avskräckt från att vilja ha barn. Alla mina äldre syskon har barn och jag känner bara hur fruktansvärt jobbigt det är varje gång man träffar dem en längre stund. Men jag tror absolut på att det blir en annan sak med sina egna barn. Men jag känner ändå att det inte är något för mig. Inte nu i alla fall. Och inte inom de närmsta åren.
 
6. Jag är allergiskt mot rött. Nästan alla röda saker är jag allergisk mot. Tomat, paprika, jordgubbar och massa annat. Jag är även allergisk mot saker som inte är röda. Men det är de röda sakerna jag reagerar starkast på. Förutom chili, det fungerar utmärkt! 
 
7. Jag är väldigt barnslig. Jag fjantar mig alltid med mina vänner och jag älskar barnfilmer. Finns inget bättre än att dra på en gammal Disney-rulle när man är sjuk. Ibland kan det säkert bli för mycket för folk som inte känner mig men det är så jag är.
8. Jag hatar krogen. Att gå ut har aldrig varit något jag tyckt om. Jag sitter mycket hellre hemma med några vänner och tar ett glas vin eller så. Kunna bestämma sin egen musik och bestämma själv hur högt den ska spelas. Att slippa för fulla människor och att bara kunna snacka skit en hel kväll. 
 
9. Jag är extremt rastlös. Att sitta stilla flera timmar går inte och att umgås med samma människor dag ut och dag in fungerar inte. Jag måste få göra saker och lära mig nytt hela tiden. 
 
10. Folk tror att jag är död när jag sover. Om jag sover djupt rör jag mig inte och jag andas väldigt långsamt och inte alls tydligt. Beror lite på min astma säkert. Men jag har flera gånger blivit väckt av vänner för att dem trott att jag dött. Björn brukar vakna på natten och ligga och kolla på mig tills jag rör mig och om jag inte gör det så håller han för näsan på mig för att jag ska dra efter luft. 
 
Sådär, lite onödigt vetande en måndagskväll. Nu ska jag se klart på NCIS och sedan sova för att orka med morgondagens bravader. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback