Mardrömmarnas land

Nu måste jag skriva av mig. Jag har varit skakis hela dagen efter en jävla mardröm. Jag brukar väldigt sällan drömma mardrömmar nu för tiden och när det väl händer brukar det inte vara allt för farligt. Brukar mest vakna upp och sen somna om. Men inte idag. Jag vaknade upp och var livrädd och tårarna bara rann. Det tog aldrig slut. 
 
Så, vad handlade drömmen om? Jo, Zombiesar. Jag är livrädd för dem och har därför aldrig sett något som har med sånt att göra. Eller jo, jag såg en film med Will Smith en gång för länge, länge sedan. Efter det kunde jag inte sova på jättelänge. Så jag har ingen aning om varför jag drömde om en zombie just inatt. 
 
Det jobbigaste var att den inte kunde se. Den kände bara lukten av människor. Och vi var ute på en stor gård med ett hus. Det fanns ingenstans att gömma sig förutom i träden. Vilket Björn och min syster gjorde. Men jag kunde verkligen inte klättra upp. Jag försökte gång på gång, men det gick inte. Jag sprang runt hela gården och trodde att jag hade blivit av med zombien, men den dök upp igen varje gång. Jag ramlade, jag blödde, jag grät och jag var jätterädd. Och tårarna och rädslan fanns kvar när jag vaknade. Usch, jag kan ju säga såhär, jag kommer ju inte vilja somna inatt. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback